En primer lloc, una introducció sobre aspectes teòrics com el concepte de plàstica i de manualitat perquè es conegue quina és la diferència. I la diferència està en què en la plàstica és necessari partir del pensament, de la reflexió, no busca resultats determinats. En canvi, les manualitats són activitats que es fan seguint un patró mecànic, buscant un resultat final previst amb anterioritat i generalment decoratiu.
Per tant serà essencial que com a mestres ens centrem en activitats en les quals es desenvolupi la sensibilitat i la creativitat, és a dir, activitats d’expressió plàstica i no només activitats d’entreteniment.
A més, és important que el paper del/la mestre/a siga de guia, de mediador/a en el desenvolupament de les capacitats que les autores comenten que es treballen en l’educació plàstica: la receptivitat, la creativitat i l’expressivitat; evitant tasques dirigides i afavorint el desenvolupament d’una activitat constructiva.
És important destacar que l’important de l’expressió plàstica és el procés, i no el resultat. Aquesta manera d’entendre la plàstica es concreta en una metodologia de treball: observació, experimentació, creació, avaluació i comunicació; i les autores plantegen el disseny de les activitats seguint aquest procés.
Considere que també seria imprescindible partir del nivell de desenvolupament de l’alumne, és a dir, tenir en compte les seves capacitats i els seus coneixements previs d’una forma individual, en la mesura del possible, alhora que protegir l’expressió individual estimulant la iniciativa i l’espontaneïtat.
A continuació us mostre un vídeo on podem veure com es fa una rosa amb paper de diari. Molt fàcil i amb un resultat xulo!
Materials utilitzats:
- 1 pal de fusta.
- 1 paper de diari
- Cola
- Cinta adhesiva
- Paper pinotxo verd
Espere que us agrade!!
No hay comentarios:
Publicar un comentario